1
Січень 2024року
музична ігротека
логоритмічні ігри

Картотека логоритмічних ігор на зимову тематику

Снігова доріжка

Ми крокуєм по доріжці,

У сніжку у нас всі ніжки.

(крокують по музичній залі, паралельно виконують махи руками)

Праву ніжку отряхнемо, (трішки витягують праву ніжку вперед і «обтрушують» її двома ручками)

Ліву ніжку отряхнемо (трішки витягують ліву ніжку вперед і «обтрушують» її двома ручками)

І так далі ми підемо. (крокують далі)

Зараз трішки пострибаєм,

(стрибають на двох ніжках або почергово на кожній)

Ручки гарно отряхнем, («обтрушують» ручки, відтак випрямляють їх попереду себе й роблять оплески)

Із плечей сніжок змахнем, (струшують уявний сніжок із плечей)

А тепер відпочиваєм. (ручки вгору — вдих, ручки донизу — видих)

Зустрічаємо зиму

Зима візерунки малює, (виконують «ліхтарики» ручками зверху донизу)

До діток швиденько крокує.

(швидко крокують на місці)

Її ми радо будем зустрічати,

(ручками обіймають себе)

Із нею в сніжки будем грати.

(«ліплять» сніжки)

Зліпим сніжку ми маленьку,

(«ліплять» маленьку сніжку)

Її кинемо близенько. («кидають» сніжку)

Ліпим кульки ось які:

І великі, і малі. (імітують, ніби ліплять великі та маленькі сніжки і складають їх біля ніг)

Зараз сніжки ми беремо,

(беруть уявні сніжки біля ніг)

З ними гратися почнемо.

(грають сніжками під музику — на вибір музичного керівника)

Тепер ручки отряхаєм, (обтрушують ручки)

І додому вирушаєм.

(крокують музичною залою)

Сніжки

За вікном сніжок летить, (діти по черзі виконують махи двома руками догори/донизу)

Нам його не зупинить. (показують пальчиком заперечний жест)

Рукавички надягаєм

(«надягають» рукавички)

І на двір всі вибігаєм. (біжать на місці)

Ми подивимось наліво,

(прикладають ліву ручку до голови, ніби виглядають)

Там навкруг усе красиво.

(один оберт навколо себе, ручки розведені й опущені донизу)

Ми подивимось направо,

(прикладають праву ручку до голови, ніби виглядають)

Покрокуємо ми жваво.

(крокують музичною залою)

Ми присядемо низенько, (присідають)

Наберем сніжку швиденько,

(«нагортають» сніжок на купку)

Сніжки будемо ліпити,

(«ліплять сніжки»)

Гратись весело й дружити.

(«грають у сніжки» під веселу музику — на вибір музичного керівника)

Зимова пригода Зайчика

Умовно ділимо музичну залу або групову кімнату на дві частини. В одній — проводимо початок гри, а в другій — розкладаємо на підлозі в три ряди вирізані з білого паперу або картону сліди ведмедика, лисички та дитини. Попередньо сліди варто заламінувати — задля практичності та довготривалого використання. Вправу повторюємо тричі, поки діти не пройдуть усіма слідами.

В ліс зимовий ми пішли,

(діти йдуть по колу)

Там галявину знайшли.

(зупиняються, розводять ручки)

На ній сидів Зайчик,

(показують вушка зайчика)

Зайчик-пострибайчик. (склавши ручки перед собою, стрибають на місці)

Від лисички він втікав,

(стрибають швидко по музичній залі)

І у лісі заблукав.(по черзі прикладають до голови ручки — спочатку праву, потім ліву, ніби шукають дорогу)

По слідах (лисички/ведмедика/ім՚я дитини)

Ми з ним підемо, (підходять до слідів)

Дорогу додому разом знайдемо.

(проходять слідами; коли проходять слідами ведмедика чи лисички, то імітують ходу тварин)

Лисички і зайчики

Об՚єднуємо дітей у дві групи — лисички і зайчики. За кожною групою закріплюємо певну частину музичної зали. На початку гри зайчики сидять «за деревом» відтак виконують дії відповідно до тексту.

Лисички в зимовому лісі гуляли

(лисички крокують музичною залою — ручки переплетені перед собою, «крутять хвостиком»)

І зайчиків всюди вони там шукали.

(лисички зупиняються, по черзі прикладають ручки до голови, ніби шукають когось)

А зайчики шубку біленьку вдягали,

(зайчики імітують, наче вдягають шубку)

Сховались за дерево, не визирали.(зайчики присідають і нишком сидять)

Лисички тихенько до них підбігали,

(лисички навшпиньки підбігають «до дерева»)

Зайці по сніжку

Від них швидко втікали,

(зайчики втікають)

Лисички їх весело всіх наздоганяли. (лисички під веселу музику ловлять зайчиків)

Ускладнений варіант: для дітей середньої групи — лисичка зі стрічкою на руці певного кольору має наздогнати зайчика зі стрічкою такого самого кольору; для дітей старшої групи — лисичка з емблемою, на якій зазначена та чи та цифра, має спіймати зайчика із такою самою цифрою на емблемі.

Веселі сніжинки

Сніжинка раз, сніжинка два,

(випрямляють у сторону праву ручку, потім ліву)

Ось така весела гра!

(плескають у долоньки)

Будем зараз їх збирати,

(«ловлять» сніжинки руками)

З ними будем танцювати!

(танцюють на носочках під вальс  — ручки розведені в сторони, на долоньках — сніжинки)


Підготувала Катерина Мельник,
музичний керівник закладу дошкільної освіти № 11, м. Бердичів, Житомирська обл.