1
Січень 2022року
сценарії свят і розваг
свято-челендж

Березневий відеочелендж замість традиційного Свята мами

Якщо на святах присутні батьки, це стимулює дитину показати, чого вона навчилася. Під час карантину глядачі не приходять до музичної зали. Довелося шукати інший стимул для дітей. І ми його вигадали! Це — формат відеочеленджу, який відтворює елемент присутності

Інна Симончук , музичний керівник закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 5 «Вербиченька», м. Сарни, Рівненська обл.

Стаття до теми:

Кольоровий дощик

Експерименти із форматами свят тривали довго. Так, «Свято Осені» провели як подорож-квест. Воно починалося та завершувалося у груповій кімнаті, а майже все відбувалося на вулиці. Новоріччя відсвяткували як розважальну шоу-програму з відеозверненнями від казкових персонажів. І лише потім народилася ідея зняти відео виступів самих дітей для привітання мам, бабусь, сестричок та подружок.

Нові формати допомогли зберегти динаміку підготовки до свята:

  • діти ефективно опановували різноманітні музично-ритмічні, вокально-виконавські, акторські навички;
  • батьки долучилися до співпраці, хоч і на відстані.

Для того щоб реалізувати формат відеочеленджу, довелося докласти особливих зусиль — освоїти компʼютерні програми, як-от «Sony vegas», «YouCut» тощо. Але результат був того вартий!

Під час запису діти були активні, зацікавлені. Кожен відчував себе в центрі уваги, справжнім актором, артистом!

Неочікувано важливим елементом запису став момент, коли дитина попередньо переглядала власний виступ. Це дещо додавало клопоту нам, педагогам, затягувало процес. Але для дітей важливо було записати саме так, як їм подобається і повністю їх влаштовує щодо художньості.

У результаті задоволення від процесу отримали і ми, педагоги, і діти, а в підсумку — батьки! Відео свята залили на ютуб-канал і зробили його доступним лише за посиланням, яке надіслали у батьківську вайбер-групу. Усі зустріли свято з гарним настроєм!

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:

  • обговорити з дітьми, що мам не буде на святі; підвести до ідеї відеочеленджу як форми проведення свята;
  • запропонувати варіанти власноруч підготовленого подарунку для мами;
  • спільно з дітьми вибрати художні номери для відеосюрпризу;
  • зробити «чорнові» відеозаписи виступів дітей та спільно переглянути їх.

ХІД:

Перегляньте відео свята

Сцена 1

Дія відбувається в груповій кімнаті. Діти сумують, сидять з іграшками за столами чи на килимку. Підходить ведуча — вихователь.

Ведуча: А що це сталося з моїми дітками, чому такі сумні?

Дитина: Скоро свято Восьмого березня, ми з Інною Володимирівною вчили пісеньки, таночки, а на свято не прийде ні мама, ні сестричка, ні бабуся. Сумно.

Діти(разом): Сумно!

Ведуча: Я вам скажу, що не варто сумувати. Ми з Інною Володимирівною вже все придумали. Оголосимо челендж вітань до Восьмого березня, запишемо їх на камеру, а потім покажемо мамам, сестричкам та бабусям! Згода?

Діти: Згода!

Діти піднімаються зі своїх місць та біжать на камеру.

Сцена 2

Дія відбувається в музичній залі біля цетральної стіни. Ведуча тримає в руках квітку, виготовлену разом із дошкільниками.

Ведуча: Ми дуже раді вас вітати
на нашому весняному святі.
І хоча нам так незвично не бачити
ваші обличчя,
Та челендж дружній починаємо
І всіх зі святом привітаємо!
Ось квітка непроста, тендітна, чарівна,
До кого в руки потрапляє,
той своє вітання починає!

Діти виконують пісню на вибір музичного керівника. У руках тримають квіти, які виготовили заздалегідь. На завершення пісні діти біжать на камеру і «дарують» мамам квіти. Змінюється кадр. Попереду стоять кілька дітей. Першій дитині ведуча передає квітку челеджу, вона розказує вірш про весну або маму. А відтак передає квітку наступній дитині, а та після своїх слів — далі. Остання дитина підносить квітку до екрану камери. Кадр змінюється, Ведуча з екрану «дістає» квітку. Тепер усі діти стоять півколом, виконують пісню на вибір музичного керівника. По завершенні пісні квітка челенджу знову закриває та відкриває екран, переводить від однієї сцени до іншої. Так діти виконують танець, пісню, вірші тощо.

Сцена 3

Ведуча: Наші хлопчики старанно готувалися до свята, проходили різні курси підвищення майстерності. І сьогодні запрошують дівчаток у свій незвичайний салон краси.

Квітка закриває та відкриває екран.

Гра «Салон краси»

Кожна дівчинка заздалегіть обирає послугу: манікюр, зачіска чи відвідування дизайнера одягу. Дівчатка сідають за столики. Біля кожної, хто обрав манікюр, стоїть хлопчик у фартушку. За командою хлопчики починають ліпити пластиночки кольорового пластиліну на рослинній основі на нігтики дівчаток. Добре, коли решта дітей мають можливість стояти навколо та спостерігати за процесом, уболівати за юних майстрів.

Наступна «послуга салону» — зачіска. Дівчатка сидять на стільцях, тримають у руках листок білого картону А3 або ватман із отвором для обличчя. Хлопчики маркером малюють зачіску навколо обличчя кожної дівчинки.

Остання «послуга салону» — модний образ від юних дизайнерів. Хлопчики на швидкість надягають на дівчаток шарфик, темні окуляри, мамині туфлі на підборах, подають сумочку та дарують квітку. Дівчинка має продемонструвати у русі свій образ.

На екран зʼявляється заставка з текстом: «Матусі, а чи хотіли б ви побачити, якими бачать вас діти?».

Естафета «Мамин портрет»

Дітей обʼєднують у дві команди, навпроти яких стоять мольберти з прикріпленими листками ватману. Оператор, який знімає відео, стоїть у такому місці, де видно процес гри, але малюнка, який зʼявлятиметься на мольберті, — ні. Діти почергово підбігають до мольберта й малюють маркером один елемент образу: овал обличя, шия, очі, вуха, волосся тощо. По завершенні Ведуча з музичним керівником підходять до мольбертів та розвертають їх до екрану.

Квітка челенджу знову закриває та відкриває екран. Діти читають гуморески.

Ведуча (таємниче): Тссс! Жарти жартами. Але, дорогі наші матусі, ви думаєте, ось ця увага хлопчиків — просто так? А от і ні! Чого тільки не буває в садочку: перші симпатії, перші хвилювання, напевно, й перша любов!

Діти виконують танок «Мамо, я кохаю дівчинку одну». Як перехід до наступної сцени звучить аудіозапис серцебиття. Відатак діти виконують вірш Віри Багірової «Сонце і мамине серце»

Діти (по черзі): Мамине серце
І сонце-світило
Мають проміння
Великої сили.
Сонце голубить
Місто і річку,
Мама голубить
Мене і сестричку.
Сонце лиш гріє
В літню годину.
Мамине серце
Гріє щоднини.

Квітка челенджу закриває і відкриває екран. Діти стоять готові до танцю «Крила».

Дитина: Мамині долоньки —
вірних два крила,
Обіймають міцно, додають тепла,
Лагідні та іжні, я їх відчуваю,
Серед усіх інших я їх упізнаю.
(Юлія Хандожинська)

Діти виконують танок. Квітка челенджу знову закриває та відкриває екран. Наостанок звучить привітання вихователів, а відтак — показ фотоколажу, де діти виготовляють власноруч подарунок — квіти для матусь. На екрані — фінальні титри та імена тих, хто взяв учать у святковому челенджі.