1
Січень 2022року
сценарії свят і розваг
свято весни

Кольоровий дощик

У статті — сценарій свята весни, мами та всіх жінок. Занурте дітей у чарівну історію! Вони потраплять до загадкового будиночка незвичайної форми й розвідають, хто в ньому живе. А також познайомляться із казковою пані Парасолькою, яка любить різноколірні дощі. Корисний бонус — усі аудіозаписи та нотні матеріали скачайте в кінці сценарію

Інна Борисенко , музичний керівник дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 31 «Ягідка», Суми

Сценарій свята для дітей молодшої групи

Ми звикли, що навесні розквітають квіти, усміхається сонечко, але щоб ішли різноколірні дощі — досі не чули! Якщо вам ця казкова ідея до вподоби, скористайтеся готовим сценарієм нового весняного свята.

Малюкам не потрібні костюми. Достатньо святкового одягу з аксесуарами у блакитному кольорі:

  • для хлопчиків — шарфи-краватки;
  • дівчаток — обідки у вигляді краплинок.

Початок свята нестандартний: малюки забігають до зали з яскравими вітрячками та довільно бавляться з ними. Далі буде прихід Весни, вірші для мами й бабусі, але центральний образ — інший. Який саме? Тримаємо інтригу й запрошуємо до читання…

Подивіться відеозапис свята

Під аудіозапис «Весняний таночок» діти з вітрячками в руках забігають до зали. Руховий етюд «Вітрячки-літачки»: діти вільно кружляють, зупиняються, дмухають на вітрячки — демонструють легенький весняний вітерець, що приніс їх до музичної зали. Ведуча зупиняє дітей.

Прослухайте аудіо

Щоб скачати,
дочитайте до кінця

Ведуча:
Стійте, зупиніться, малюки!
Маю вам сказати,
Що весна прийшла
У міста й оселі наші.
Ось вітерець-пустунець бешкетує
З вітрячками-літачками.
Як гарно ви погралися із ним,
З вітром ніжно-весняним.

А тепер поставте вітрячки у відерця. Сідайте поруч зі мною, вмощуйтеся зручненько. Розповім вам казкову історію про пані Парасольку. (Діти складають вітрячки, сідають біля Ведучої. Вона розкриває книжку й починає читати-розповідати історію.)

Казка про пані Парасольку

Біля річки, де шумлять вітри, розмовляють між собою дерева, співають пташки та розквітають неймовірної краси квіти — там стоїть ошатний будиночок, схожий на різнокольорову парасольку (дістає з-під лави парасольку). Удень, коли світить сонечко або йде дощик, дах будиночка відкривається (відкриває парасольку), а ввечері знову закривається (закриває парасольку), бо відкритий він не потрібен — усе одно вночі там ніколи не буває дощу. Мешкає в тому чудернацькому будиночку відома на весь світ пані Парасолька. Вона справжня красуня — у червоній пишній сукні та червоному капелюсі, який оздоблено маленькими парасольками. Вона щаслива та усміхнена, коли йде дощик, бо всі діти й дорослі по всьому світу розкривають свої парасольки, згадуючи саме про неї. Така увага неабияк тішить пані Парасольку. Має вона неймовірних друзів — блакитних дощиків та різноколірних краплинок-веселинок, яких вона ловить своєю парасолькою. Так, день у день, друзі весело й мокро проводять свій вільний час.

Але одного сонячного ранку пані Парасолька засмутилася й почала плакати. Що ж трапилося?! (Прислухається.) Тихіше, чуєте? Здається, хтось поспішає. Нумо швиденько розсядемося на місця й подивимося, хто там…

Під аудіозапис «Весняний таночок» діти сідають на стільчики. Дорослі переносять лаву на сцену, вітрячки ставлять на ослінчик. Під аудіозапис «Парасольки» заходить пані Парасолька з кошиком — йдучи, розкидує посеред зали різнокольоровий дощ (паперову нарізку). Зупиняється на сцені.

Ведуча: Дітки, а хто це до нас завітав у гарній червоній сукні й у модному капелюсі? (Діти: «Парасолька!»)

Парасолька: Так, це я! Як приємно, що мене скрізь упізнають! Маю безліч краплинок-веселинок та неймовірні парасольки. Ось, візьму жовтеньку, зелененьку, рожеву та блакитну. (Бере парасольки під деревом, по одній віддає Ведучій. Ведуча тримає їх, мов букет.) Чудовий букет вийшов. (Йде до паперових краплинок — розкиданий різнокольоровий дощик — присідає, підкидає їх та промовляє текст.)

Крап-крап-крап — дзвенять краплинки,
Радісно сміються.
Ці краплинки-веселинки
Ще не раз проллються!
(Тетяна Березовська)

Гей, веселі дітлахи,
Всіх запрошую до гри!

Рухливо-дидактична гра «Парасольки та краплинки»

Звучить аудіозапис «Дощик пройшов». Пані Парасолька та Ведуча стають по дві сторони зали одна проти одної, тримають у руках по дві розкриті парасольки різних кольорів. Наприклад, пані Парасолька — жовту й зелену, Ведуча — рожеву, блакитну.

Поки звучить музика — діти граються, підкидають штучний дощик, а дорослі рухають парасольки перед собою (парасольки «танцюють»). Щойно музика зупиняється, пані Парасолька визначає колір парасольки, наприклад, каже: «Жовта!». При цьому зелену парасольку ховає за спину, а жовту лишає на видноті — до неї біжать діти. Важливо — Ведуча свої парасольки за спину не ховає, щоб трішки заплутати дітей. Діти мають не тільки дивитися на парасольки, що «танцюють», а ще й впізнавати колір, який назвали дорослі.

Відтак музика знову лунає — діти бавляться з краплинками, і тепер уже Ведуча визначає колір парасольки. Гра триває, поки не прозвучать назви всіх кольорів парасольок. Відтак діти збирають із підлоги «дощик» до перевернутих парасольок, які тримають дорослі, й сідають на стільчики. Парасолька сумує…

Ведуча: Що сталося, пані Парасолько? Ми ж так гарно погралися з твоїми парасольками та краплинками...

Парасолька: Сумую, бо не можу знайти своїх друзів — блакитних дощиків та різноколірних краплинок-веселинок. А ті, з якими ми гралися, — не мої. Що робити, із ким тепер мені дружити? (Плаче.)

Ведуча (до дітей): Дітки, так от що трапилося в лісі, біля будиночка пані Парасольки. От чому вона сумує й гірко плаче! (До Парасольки.) Не сумуй, Парасолько, ми готові тобі допомогти. Візьми свій чарівний різноколірний пилок із води і перетвори малюків на дощиків та краплинок — вони будуть твоїми новими друзями. Разом радітимете гарній весняній днині — до першого дощика з краплинками-веселинками, яких ти загубила. А потім нас розчаклуєш. І нам цікаво, і тобі не сумно!

Парасолька бере жменьку паперового «дощика» з кошика, кидає перед собою, обертається. До неї вибігають дівчинка й хлопчик.

Дівчинка:
Ми — краплинки із хмаринки,
Дощиком проллємося.
Ми — краплинки-веселинки,
Цілий день сміємося.

Хлопчик:
Дощик крапає, стрибає,
І земля радіє.
Навкруги все розцвітає,
Ніжно зеленіє.
(Тетяна Березовська)

Ведуча: Ви тільки подивіться, яка краса! Наші хлопчики перетворилися на дощиків, а дівчатка — на різноколірні краплинки! Усе вийшло, твій чарівний пилок спрацював, ура!

От тепер можна й пісеньку для матусі заспівати, бо сьогодні в жінок ніжне свято. Тож не баріться, розбігайтеся скоріше.

Забавлянка «Ой, весна, весна» 

Діти розбігаються по залі, по черзі промовляють віршики про маму. Відтак співають пісню «А у мамочки є я», не сідають. Під аудіозапис «Ой, іде красуня весна» (+) заходить Весна. Йде поміж дітей, по черзі кружляючи майже з кожною, потім зупиняється на сцені, сідає на лаву. Діти повертаються до неї, сідають на підлогу. На другу лаву сідає музичний керівник. Ведуча бере бубон. Усі разом співають забавлянку «Ой, весна, весна». Відтак до Весни вибігає п’ятеро дітей.

Перша дитина:
Весняночка-паняночка
Наділа гарне платтячко.
Ми Весні співаємо,
Радо зустрічаємо.
(Юлія Горпинченко)

Друга дитина:
Тепле сонечко пригріло,
Розтає увесь сніжок,
І несміло перші квіти
Виглядають у садок.

Третя дитина:
Кожна гілочка тріпоче —
Хоче листячко розкрить,
А травичка на горбочку
Зеленіє й мерехтить.

Четверта дитина:
Горобці кричать завзято —
Раді сонечку й весні,
А синички аж танцюють
На березі й на сосні.

П’ята дитина:
І далеко в синім небі
Линуть перші журавлі
І на землю посилають
Свій привіт: «Курли! Курли!»
(Катерина Перелісна)

Весна: Дякую вам, мої друзі, за неймовірно ніжну зустріч. За це я покатаю вас на своїх весняних кониках, яких звуть Березень, Квітень, Травень. Клавеси свої беріть та до коників біжіть!

Ритмо-гра з клавесами

Під аудіозапис «Ой, іде красуня весна» (-) дорослі роздають дітям клавеси. Весна бере пару бубонців — дзвінкий і тихий. Діти сідають півколом, Парасолька разом із ними. Ведуча сідає на лаву. Музичний керівник проводить ритмо-гру з клавесами та бубонцями, музичний супровід та рухи обирає на свій розсуд.

Знову звучить аудіозапис «Ой, іде красуня весна» (-). Дорослі збирають клавеси. Діти не сідають — стоять зграйкою. Весна бере за руку дитину, виводить наперед.

Дитина:
Ми — дощики й краплинки
Із матінки-хмаринки.
Весело стрибаємо,
У танку кружляємо.

Весна:
Тож у пари всі ставайте
І таночок починайте!

Діти стають парами по всій залі й виконують «Дитячу польку». Відтак підходять до пані Парасольки, бо вона рюмсає.

Ведуча: Дітки, подивіться наша гостя знову рюмсає. Не сумуй, пані Парасолько, прислухайся (Весна грає на громовиці) — грім гримить! Зараз піде маленький дощик-накрапайчик, який перетвориться на сильну зливу. І там ти зможеш відшукати своїх друзів, ми у цьому впевнені!

Діти стають урозсип. Весна грає на громовиці, Ведуча — на шумі вітру, музичний керівник — на шумі струмка. Парасолька роздає дітям із відерця яйця-шейкери (кольоровий дощик) — починається ритмо-музикування під аудіозапис «Дощик накрапає». Після нього діти сідають на стільчики. Дорослі відносять інструменти, розкидають по підлозі 15 штучних калюжок.

Парасолька (показує відерце з шейкерами): Як чудово! Так багато різноколірних краплинок із дощику назбирала. Але це не мої друзі.

Весна: Подивись, пані Парасолько, як багато калюжок весняний дощик утворив. Може, твої краплинки-веселинки у калюжках?

Парасолька: Може й так. Тоді нумо швиденько їх відшукаємо!

Ведуча: Стійте, стійте. Пропоную влаштувати два гурти: гурт від Весни — дівчатка, гурт від пані Парасольки — хлопчики. Першими шукають дівчатка, а потім хлопчики. А як же визначити переможців? Будемо дивитися на годинник. Який гурт швидше знайде десять краплинок, той і переміг.

Гра з калюжками «Відшукай краплинку»

До Весни вибігають дівчатка, а до пані Парасольки — хлопчики. Дівчатка повертаються спинами до калюж. Дорослі ховають десять фетрових краплинок під калюжками — п’ять калюжок залишаються «порожніми». Ведуча рахує: «Один, два, три — гру почали!». Звучить музика на вибір музичного керівника. Дівчатка піднімають калюжки й шукають краплинки. Хто знайшов — відносить у кошик до Ведучої і знову повертається до пошуків. Так само відбувається з хлопчиками. Ведуча стежить за секундоміром. Перемагає той гурт, який швидше зібрав усі краплинки. Після гри всі сідають.

Ведуча: Ура, знайшли! Подивися, пані Парасолько, твої справжні друзі разом із тобою. Тепер негайно перетворюй нас на звичайних хлопчиків і дівчаток, бо нам ще подарунок матусям і бабусям потрібно приготувати.

Ритмо-музикування на тему «Дощик» 

Звучить аудіозапис «Парасолька та краплинки». Парасолька бере кошик, сипле «чарівним пилком» по всій залі. Відтак двоє дівчаток виходять на середину зали й розповідають вірші про бабусю. Усі діти стають урозсип по залі та співають пісню «Ми готуєм борщик». Під фонограму на вибір музичного керівника Весна виносить горщик — там поробки у вигляді горщика з овочами. Дорослі роздають їх дітям, вони демонструють, який гарний борщик «зварили».

Ведуча:
Дощик теплий, дощик синій
Цілий день співав в долині.
І під цей весняний спів
У долині луг зацвів.
В лузі повно квіточок
І маленьких діточок.
(Михайло Стельмах)

Парасолька:
Всі матусь своїх вітали
Й про бабусь не забували.
Ніжні крихітки-краплинки
Щебетали без зупинки.
Бо весна крокує світом
І дарує ніжні квіти.
(Інна Борисенко)

Весна:
Всіх жінок весна вітає
Щастя, радості бажає.
З кучерів стряхне тепло,
А з долонь — любов й добро!
(Інна Борисенко)

Усі (разом):
Зі святом вас, любі пані та паняночки!

Свято завершується. Діти виходять із зали під аудіозапис на вибір музичного керівника.

Матеріали для скачування: