1
Січень 2024року
сценарії свят і розваг
День Cоборності

Відеорозвага до Дня Соборності України «Услід — назустріч сонечку»

Жили собі в різних куточках країни Вовчик, який звик зустрічати сонечко вранці, та Зайчик, який щовечора проводжав сонечко за гори. Кожен вирішив піти услід за сонечком, щоб побачити, звідки та куди воно мандрує. Де зустрілися звірята та як подружилися — дізнаєтеся зі сценарію. Скористайтеся ним, щоб поставити лялькову виставу. Або візьміть готове відео анімованого спектаклю та влаштуйте дітям цікавий перегляд з інтерактивними співами та танцями

Олена Ріпна , музичний керівник закладу дошкільної освіти № 13 «Теремок», м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл.

ДІЙОВІ ОСОБИ:

  • Психолог;
  • Музичний керівник;
  • лялькові персонажі —
    • Зайчик;
    • Вовчик.

ХІД:

Перегляньте відео

Психолог: Розкажу вам, малята, казочку про Вовчика. В одному українському лісі в східній частині України жив-був Вовчик. А ось і він. (З’являється Вовчик.)

Прокидався Вовчик дуже рано — до сходу сонця! Щоб встигнути зробити зарядку. Так-так! Вовчик обов’язково, кожного ранку, робить зарядку! А ви, малята? (Відповіді дітей.)

Так от. Щоранку прокидався Вовчик дуже рано, щоб встигнути зустріти схід сонця.

Вовчик: Як гарно прокидається сонечко! І з мого будиночка це видно якнайкраще.

Психолог: Як прокидається сонце, з хатинки Вовчика було вид­но здалеку — через усю рівнину, поле, степ…

Вовчик: А ось і сонячний промінчик!

Психолог: Коли перші сонячні промінці торкалися землі, разом із сонцем прокидалися квіти. А Вовчик дуже любив милуватися квітами. Усі, хто жив тут, у східній частині України, любили милуватися квітами. А Вовчикова мама навіть вишила йому сорочку квіточками.

Вовчик: Погляньте, яка в мене гарна сорочка, уся у квіточках… А цікаво, після того як сонце сходить, куди воно далі мандрує? От би дізнатися!

Психолог: Подумав так Вовчик і пішов слідом за сонечком! Малята, а ви хочете дізнатися, куди вирушає сонечко, коли сходить? Тоді ходімо разом із Вовчиком!

Музичний керівник: Зачекайте! Куди це ви, пане Психологу, малят збираєтеся вести? Наших малят Зайчик уже зачекався! Він також живе в одному українському лісі, тільки в західній частині України. То що, малята, хочете познайомитися із Зайчиком? А ось і Зайчик! (З’являється Зайчик.)

Зайчик: Вітаю, малята! А я вже зачекався! Хочу показати вам щось надзвичайне! Бачите, щовечора сонечко заходить он за ту верхівку моїх гір — Карпат — і вкладається там спати. Уявляєте?

Музичний керівник: Уявляємо, Зайчику! Ця частина України, де твої улюблені гори Карпати, так і називається — західна частина України.

Зайчик: Так і сонечко заходить сюди, он за ту верхівку!

Музичний керівник: Ой, Зайчику, яка в тебе гарна вишита сорочка, з трикутнич­ками!

Зайчик: Ну, звісно, бо це вишиті гори Карпати! Ось трикутник — верхівка, а ось ще одна… А цікаво: сонечко заходить за ці верхівки… А до того що воно робило? Де бувало? А ну ж піду я назустріч сонечку!

Музичний керівник: Як гарно ти, Зайчику, придумав. Малята, вирушаймо разом із Зайчиком, назустріч сонечку.

Психолог: Зачекайте, пані Музичний керівник, малята зібралися йти з Вовчиком, за сонечком.

Музичний керівник: А як же Зайчик? Він буде сам мандрувати назустріч сонечку?

Психолог: Нумо домовимося так. Хто хоче зі сходу їхати за сонечком, сідайте разом із Вовчиком ось у цей потяг.

Музичний керівник: Тоді, хто хоче із заходу їхати назустріч сонечку, сідайте разом із Зайчиком ось у цей потяг. І… разом — вирушаймо!

З’являються два потяги, які прямують назустріч один одному. Звучить голос у потягу.

Голос: Потяг прибув у столицю України — місто Київ.

Звірята повільно рухаються назустріч, озираються по сторонах, зустрічаються.

Вовчик: Вітаю, Зайчику!

Зайчик: Добридень, Вовчику! Звідки ти приїхав?

Вовчик: Приїхав я з найкращої країни — України! У моїй країні сонце сходить! Ось бачиш, на моїй вишитій сорочці — квіти. У нас в Україні всі носять вишиванки із квіточками, тому що сонце, коли прокидається, торкається їх своїми промінцями.

Зайчик: Як це так? Це я приїхав з найкращої країни — України. У моїй країні сонце заходить! Ось бачиш, на моїй вишитій сорочці — гори Карпати. У нас в Україні всі носять вишиванки із такими верхівками, тому що за ці верхівки сонце заходить — спати вкладається.

Вовчик: Не може бути, що ти з України. У нас в Україні, наприклад, усі вміють танцювати гопак.

Зайчик: Немає в Україні ніякого гопака!

Вовчик: Кожен в Україні знає гопак і вміє його танцювати, зараз побачиш! Пане Психологу! (З’являється Психолог.) Знаєте гопак?

Психолог: Звісно! Гопак — український народний танок.

Вовчик: От бачиш — знає!

Зайчик: Знаєш? Тоді затанцюй!

Психолог: Добре, а ви, малята, приєднуйтеся!

Звучить мелодія гопака, Психолог виконує кілька рухів гопака, персонажі підтанцьовують.

Зайчик: Але це нічого не означає! Пані Музичний керівник, ану, затанцюйте мій улюблений український народний танок!

Музичний керівник: Коломийку?

Зайчик: Так коломийка — це ж пісня?!

Музичний керівник: А танок, який танцюють під коломийку, також називається коломийка.

Зайчик: Ну, танцюйте вже коломийку!

Звучить мелодія коломийки, музичний керівник танцює, всі пританцьовують.

Зайчик: Бачиш, Вовчику, всі знають коломийку. Малята, ви ж знаєте коломийку? Отож! А пісню знаєте цю?

Зайчик тихенько співає мелодію пісні «Ой у лузі червона калина», до нього приєднуються всі.

Психолог: І ми з Вовчиком знаємо цю пісню.

Зайчик: Тільки я так і не зрозумів, чого ж Україна зажурилася?

Психолог: А зажурилася Україна тому, що ти, Зайчику, і ти, Вовчику, сваритеся і намагаєтеся розділити, чия ж Україна.

Зайчик: Так у нього ж вишиванка не з трикутничками, а з квіточками!

Вовчик: Так він же не вміє гопака танцювати!

Музичний керівник: Україна — велика країна. Є в ній і гори Карпати…

Психолог: І степи неозорі.

Музичний керівник: У західній її частині грають на гучній трембіті.

Психолог: А в східній частині — на сопілці.

Музичний керівник: Багато чим відрізняються західна та східна частини України.

Психолог: Тим цікавіше дізнаватися про її різноманітну культуру, традиції, звичаї.

Музичний керівник: Пане Психологу, здається, наші друзі-звірята не збираються миритися.

Вовчик: Я перший миритися не буду.

Зайчик: А я перший миритися не вмію!

Психолог: Так, пані Музичний керівник, не збираються. Здається, що між ними виросли не просто гори Карпати. А гори з криги — холодні та незламні!

Музичний керівник: І як же зламати ці крижані гори й помирити звірят?

Психолог: Ми ці гори не будемо ламати, ми їх розтопимо! Пам’ятаєте про лагідні слова, малята? Від кожного лагідного слова крига буде танути. Допоможете Зайчику й Вовчику стати друзями?

Слово «друг» чарівне! На кожну літеру цього слова є слово, яке мирить друзів, що посварилися. Варто його тільки промовити. Наприклад. Перша буква «д». Отже ти, Зайчику, друг — Добрий! А ти, Вовчику, «д» — Дорогий друг!

Зайчик: А, я зрозумів! «Д» — Душевний! Вовчику, чуєш?

Вовчик: Чую-чую! А ти, Зайчику… На «д» — а я не знаю на «д».

Психолог: Вовчику, у слові «друг» усі букви чарівні. Спробуй наступну букву — «р».

Вовчик: Цю букву я люблю — «р-р-р»! (Гарчить.)

Психолог: Вовчику, якщо тільки гарчати, то подружитися не вийде. Придумай лагідне слово на цю букву. Наприклад, «р» — Радісний.

Вовчик: Зайчику, ти — Радісний!

Зайчик: Так-так, я такий! А ти, Вовчику, «р» — Розумний!

Вовчик: Так, я такий!

Музичний керівник: Годі хвалитися, у нас ще багато чарівних літер залишилося. Вовчику, якщо ти такий розумний, спробуй придумати слово на букву «у».

Вовчик: Так це ж моя улюблена буква «у-у-у»! (Виє.)

Музичний керівник: Ця також твоя улюблена? І яке ж лагідне слово ти скажеш Зайчику на букву «у»?

Вовчик: «У» — Уважний!

Зайчик: А ти «у» — Усміхнений!

Музичний керівник: А на букву «г» хто швидше придумає чарівне лагідне слово?

Разом: Гарний!

Вовчик: Зайчику, ти — мій Гарний друг.

Зайчик: І ти, Вовчику, — мій Гарний друг.

Разом:

Мир-миром,

Пироги з сиром,

Варенички в маслі,

Ми — дружечки красні!

Обіймемося!

Психолог: Сонечко дивилося згори на звірят і раділо, що вони нарешті подружилися… Вовчик зі східної частини України…

Музичний керівник: І Зайчик із західної частини України…

Психолог: Обійнялися й більше не сварилися, чия країна Україна.

Музичний керівник: Тому що кожен з нас — це частинка України.

Психолог: А всі ми, українці, — діти однієї неньки — нашої соборної й незалежної України.

Разом: Слава Україні!

Усі персонажі вклоняються, вистава завершується.