1
Січень 2024року
сценарії свят і розваг
весняне свято

Барабанне дерево та кольорові досліди на шляху пробудження Весни

Сценарій для шукачів незвичного весняного свята з фольклорними мотивами, творчими експериментами та ще й з нотками любові до мами. Скачайте вісім аудіозаписів, перегляньте фото атрибутів та відео свята. Фрагменти-ідеї допоможуть урізноманітнити свій сценарій

Інна Борисенко , музичний керівник закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 31 «Ягідка», Суми

Тематичний захід до свята весни для дітей середньої групи

ХІД:

Біля центральної стіни стоять дві лави, на одній — вітряний дзвіночок Spring. Поряд — відра з Boomwhackers, жовта мотузочка та два відрізи жовтої тканини. На весняному дереві, окрім квітів та листя, висять маленькі кошики з барабанчиками та паличками всередині. У кутку — столик з начинням для дослідів. Під стінкою — стільці та обручі, порожній кошик для листівок-літачків, білі куби, килимки-доріжки. На протилежному боці зали стоять куби, іграшкові котики та кошик із зеленими кульками. По всій залі розкидані листівки-літачки.Діти стоять за дверима. Вихователь разом із дітьми заходять до зали.

Перегляньте

відео свята

Ведуча: Діти, нарешті настала весна! Погляньте (показує на килим з паперовими літачками) — з’явилася перша зелена травичка та жовтенька мати-й-мачуха. Нумо ближче підійдемо (йдуть до літачків). Це не квіти, і не трава (піднімає один), а листи від пані Весни! Вони стрімко, мов літачки, розлетілися по всій землі, щоб повідомити всім, що Зима пішла, а Весна починає крокувати світом своїми сміливими та впевненими кроками. Нумо їй у цьому допоможемо! Беріть листи-літачки, полетимо світом, розкажемо весняну новину, а якщо пощастить — то й саму Весну зустрінемо!

Діти піднімають із килимка літачки й починають свою імпровізацію — активне слухання фонограми «Листівки-літачки». Наприкінці складають літачки до кошика, залишаються на сцені. Дорослі розстеляють сліди-доріжки.

Ведуча: Погляньте, діти, а ось і чарівна стежка Весни. Цікаво… Нумо вирушимо нею у весняну подорож — це ж так захопливо!

Руховий етюд «Стежка до Весни»: діти йдуть слідами та приходять до котиків. Там у кошику — зелені кульки-клубочки. Дорослі прибирають доріжки.

Ведуча: Це не Весна, а котик, який пісеньку співає і на весноньку чекає…

Усі сідають по всій залі на колінця, виконують пісню-декламацію «Котик», відтак не встають. Ведуча підходить до котиків, бере кошик із кульками, кличе дітей.

Прослухайте аудіо

Щоб скачати,
читайте до кінця

Ведуча: Діти, погляньте, яке диво. Мабуть, це зелені клубочки Весни! Нумо влаштуємо з ними перегони! Може, вони нас потім до Весни приведуть!

Естафета «Зелені клубочки Весни». Діти об’єднуються у дві команди. Дві пари стільчиків, що стоять спинками один до одного на відстані, з’єднані обручами згори. На протилежному боці — два куби, між ними — кошик із зеленими кульками. Потрібно подолати перешкоди: переступити двічі обруч, добігти до кошика та взяти з нього одну кульку; потім оббігти куб і повернутися до своєї команди, ставши позаду. Таку послідовність виконують усі гравці. Команда, яка швидше з усім впорається, — перемагає.

Ведуча: Діти, пропоную повернути котику його клубочки.

Діти складають кульки до кошика та відносять до котиків. У цей час Весна заходить до зали, сідає на лаву під дерево і вдає, що спить.

Ведуча: Діти, погляньте! Здається, Весна на галявині сидить! Нумо тихенько підійдемо, може вона ще спить?! (Підходять.) А Весна таки ще спить, мабуть, не прокинулася від зимового сну! Що ж робити? Як Весну нам розбудити?! Подивіться, якесь чудернацьке дерево… Що там, заглянемо. (Заглядають у кошики на дереві.) Це ж барабанчики й казкове барабанне дерево. Діти, інструменти розбирайте, ритмо-вправу починайте! Нехай весняний ліс загомонить!

Усі діти розбирають інструменти, стають урозтіч. Виконують ритмо-вправу «Барабанне дерево».

Активне слухання музики «Листівки-літачки Весни» Ритмо-вправа «Барабанне дерево»

Ведуча: Нумо повернемо барабанчики до дерева й подивимося, чи не прокинулася пані Весна.

Діти відносять інструменти, підкрадаються до Весни. Вона починає прокидатися, діти швиденько розбігаються по залі.Звучить фонограма «Птахи у лісі». Весна прокидається, знімає з дерева вітряний дзвіночок Spring, йде між дітей, дзвенить, зупиняється посеред зали. Діти стають кружка.

Діти: Весно, Весно, що принесла?

Весна: Шум вітру, стук дятла в лісі, весняний дощик, дзвін краплинок і перший грім.

Діти виконують гаївку «А вже весна», Весна підіграє на вітряному дзвіночку.

Перша дитина:

Весна, ти красива своїми піснями…

І сукня зелена, і голос струмка.

Так довго ми йшли чарівними

стежками —

Зустріли тебе — і радіє душа.

(Інна Борисенко)

Весна: Дякую за привітання та чудові слова! І за те, що вчасно розбудили мене. Тепер я зможу розквітнути, зазвучати, задощити, засяяти з весняною силою.

Ведуча: Пані Весно, ти часом не принесла на своїх крилах нам пташок голосистих?!

Весна: Принесла. Стану в коло, покручуся, на перепілку обернуся.

Віддає Ведучій вітряний дзвіночок. Діти стають півколом, грають у гру «Перепілка».

Весна: А ще принесла для вас яскраве, тепле сонечко. Без нього не землю не приходить Весна. Воно яскраве, тепле, ніжне і так схоже на маму.

Друга дитина:

Не за синіми морями,

Не в далекій далині —

Тут, удома біля мами,

Світить сонечко мені.

Третя дитина:

Коли холод тіло студить,

Коли вітер люто дме,

Мама люба приголубить

І негоду відведе.

Четверта дитина:

До грудей мене пригорне,

Поцілує у чоло,

Щось тихенько прошепоче,

І біди як не було.

(Єлизавета Гуменко)

Діти виконують пісню «Промінці для мами».

Весна: Пропоную назбирати в подарунок для ваших мам сонячних промінчиків.

Руховий етюд «Сонячні промінчики»

Звучить фонограма «Легкий вітерець», діти вільно ходять залою і «збирають» на зелених кулісах сонячні промінчики — прозорі хустинки жовтого та помаранчевого кольорів. Музичний керівник озвучує текстом дитячі рухи.

«Гуляючи лісовою галявиною, діти назбирали безліч яскравих сонячних промінчиків… (Діти вільно рухаються залою, махають вгорі хустинками; довільно і спокійно кружляють.)

Неймовірно яскраво, промінчик за промінчиком, виблискували вони вгорі, наповнюючи ніжним світлом весняне небо… (Діти зупиняються, підкидають хустинки догори.)

Разом зі своїми помічниками, яскравими промінчиками, весняне Сонечко ніжно усміхається землі, квітам, рослинам, тваринам… (Діти стрімко тріпочуть хустинками в різні боки.)

І все прокидається, тому що Сонечко вже не тільки світить, а й гріє. Весна прийшла! (Діти підкидають догори хустинки. Весна бере жовтий обруч і стає посередині зали — «збираючи» усі сонячні промінчики докупи. Діти беруться лівою рукою за обруч, утворивши сонечко, а у правій — тримають хусточки-промінчики. Починають спокійно йти по колу.)

А от і воно, жовте сонечко! Назбирало безліч сонячних промінчиків по всьому небу, тому засяяло ще яскравіше… (Діти продовжують йти по колу, легенько змахуючи хустинками-промінчиками. Наприкінці кладуть обруч на підлогу і з хусточок та кольорових трубок викладають сонечко. Весна «замальовує» середину великими відрізами жовтої тканини. Хтось із дітей викладає від сонечка донизу жовту мотузку, щоб його тепло мало змогу якнайшвидше потрапити по мотузці на землю. Сонце залишається на підлозі. Усі стають півколом, щоб подивитися на свою роботу та й іншим показати.)

Весна: Неймовірне сонечко! Дякую вам, мої юні помічники, так тепло прикрасили все навкруги! Тож з такої яскравої нагоди чи не затанцювати нам весняний танець?!

В пари ви скоріш ставайте,

Танець-польку починайте.

На сонечко не наступайте,

Промінці всі оминайте.

Діти танцюють «Польку». Відтак на сцену виносять лаву, столик із фарбами. Діти сідають навпроти столика, на килим. Весна сідає на лаву.

Руховий етюд та візуалізація образу «Сонячні промінчики» Розучування і виконання гаївки «А вже весна» та рухливої гри «Перепілка»

Весна: Неймовірно! Ви сьогодні стільки гарних слів у піснях та віршах сказали про маму… Мабуть, наші мами мають чисті душі. А що ж таке чиста душа, і хто її таку має? (Відповіді дітей.) Такі душі мають добрі, щирі люди. Вони не роблять нічого поганого. Як наші матусі — вони ніжні, лагідні, дарують нам любов, добро, завжди піклуються про нас. А коли приходить весна, і матуся радіє — її душа перетворюється на різнокольорову весняну веселку.

Пропоную провести невеличкий дослід. Ось маємо склянки з прозорою водою, якщо я подивлюся крізь неї, то побачу все навколо. Прошу вас відповісти на кілька моїх запитань.

У яких випадках вода стає непрозорою, каламутною? (Орієнтовні відповіді дітей: «Коли з неї приготують чай, компот; коли у воду потрапляє бруд, фарба».)

Що станеться, якщо до склянки з чистою водою додати одну краплинку брудної? Зараз спробуємо: у чисту прозору воду крапну чорної фарби. Якою стала вода? (Орієнтовні відповіді дітей: «Непрозорою, каламутною, чорною».)

Ви помітили, що лише одна крапля фарби змогла перетворити чисту воду на каламутну, брудну? (Відповіді дітей.)

Коли людина чинить погано, її душа не залишається чистою. Так само, як від однієї маленької темної краплинки вся вода у склянці робиться каламутною, і душа не може залишатися чистою після поганого вчинку. Тож нехай ваші думки і вчинки завжди будуть добрими! А тепер будемо чаклувати — подивимося на чисті, різнокольорові, прекрасні душі наших мам.

Звучить фонограма «Чиста мамина душа». Весна по черзі бере прозорі ємкості з водою, коловими рухами перетворює воду на кольорову: жовту, рожеву, блакитну та зелену. Щоб перетворити воду на кольорову, треба завчасно на кришку ємкості нанести фарбу певного кольору. Потім струснути ємкість із водою так, щоб вода потрапила на кришку. Так вона змиє фарбу та перетвориться на кольорову.Після досліду всі атрибути прибираємо.

Ведуча:

Щойно сонце покотилося за обрій,

Мати заколисує дитя.

Ангел щастя заглядає до віконця,

Каже їй: «Спасибі за маля».

Весна:

Бережіть матусь, шановні діти,

Дякуйте їм щиро і щодня.

Обіймайте, усмішки даруйте,

Бо матуся — то і є життя!

(Інна Борисенко)

Звучить фонограма «What a lovely day today», діти дарують листівки мамам. Свято завершується.

Матеріали для скачування: