1
Січень 2022року
сценарії свят і розваг
День снігу

Усесвітній день снігу

Зима заснула, а тому на вулиці немає снігу. Діти будять чарівницю, і вона зі своєї зимової перини удосталь припорошує все білим сяйвом. Саме час кататися на лижах, санках і ковзанах, перетворюватися на сніговичків та шукати торбинку зі сніжно-білим зефіром!

Тетяна Вусик , музичний керівник, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 8 «Барвінок», керівник методичного об’єднання музичних керівників, м. Жмеринка, Вінницька обл.

Стаття до теми:

Падав сніг на поріг

Сценарій розваги для дітей середньої групи

Усесвітній день снігу запровадили, щоб популяризувати зимові види спорту серед молоді. У 2022 році він припадає на 16 січня. У нашому дитячому садку традиційно відзначаємо цей день весело та неординарно.

ДІЙОВІ ОСОБИ:

  • Зима;
  • Сніговичок.

ХІД:

У залі декорації — дерева, гірки, замети — без снігового по́криву. Виставка фото зимового відпочинку дітей разом із батьками, зимових картин. Діти та ведуча заходять до зали в білому одязі.

Ведуча: Діти, погляньте, ми прийшли святкувати День снігу, а його нема! Де ж він подівся? (Діти висловлюють припущення.) Напевно, Зимонька задрімала й не натрусила нам сніжку. Треба йти її будити!

Під музику діти йдуть до будиночка Зими. Вона солодко спить на білій подушці й перині, укрита білим пледом. Діти стукають, Зима не прокидається.

Ведуча: Нумо, заспіваємо про Зимоньку пісню, вона почує і прокинеться!

Діти виконують пісню про зиму на вибір музичного керівника*. Зима прокидається, тре очі, потягується.

* Див., наприклад, пісню «Мов котик пухнастий».

Зима: Як же довго я спала!

Ведуча: Люба Зимонько, натруси нам сніжку, будь ласка. Ми прийшли святкувати День снігу, а його нема!

Зима: Так, так, добре! Зараз я візьму свою подушку!

Звучить фонова музика. Зима йде залою, підбиває подушку, із неї притрушує все «сніжком». На голі декорації дерев накидає відрізи білої органзи, на кучугури — білий синтепон.

Зима: Ох, щось я втомилась, допоможіть мені, будь ласка!

Ведуча: Діти, допоможемо? (Так!)

Зима знімає перину, а під нею багато сніжинок, білих кульок, шарфиків, стрічок. Діти допомагають дорослим прикрасити залу реквізитом. Відтак обирають атрибути за бажанням і виконують з ними пластичну імпровізацію під музику Клода Дебюссі (Claude Debussy) «Сніг танцює».

Зима: Дякую, мої хороші! А тепер, коли у нас все в снігу, час пограти з моїм чарівним покривалом!

Гра «Чарівне покривало»

Зима разом із ведучою розгортають велике покривало, запрошують дітей розміститися під ним. Промовляють слова, на останньому рядку діти мають вибігти з-під покривала. Хто не встиг, того накривають покривалом. Він вибуває, а гра продовжується.

Як під сніжним покривалом всі малята танцювали.

Ніжками затупали, ручками заплескали,

Покривало опускали — а малята повтікали!

Зима: Діти, чи подобається вам розважатися на вулиці взимку? Як саме? (Орієнтовні відповіді дітей: «Кататися на санках, лижах та ковзанах, грати в сніжки, ліпити снігову бабу».) Нумо гратись, на санчатах/лижах/ковзанах кататись!

Під музику діти імітують зимові види спорту.

Зима: Заморилась я трішки, сяду відпочину!

Гра «Зимко, зимко, баю-бай!»

Ведуча промовляє слова:

«Зимко, зимко, баю-бай!
Спи ти, Зимко, засинай!
Танцювати будемо і тебе розбудимо!».

Під веселу музику діти імпровізують рухи, можуть взяти музичні інструменти або акомпанувати собі звучними жестами.

Зима: Нумо зліпимо сніговика!

Гра «Снігова куля»

(із досвіду роботи Дар’ї Виноградової, переклад Тетяни Вусик)

Ми котили, ми котили, (імітувати качання кулі)
Кулю снігову зліпили.
Ми з гори її пустили (рухати руками зверху вниз, як з гірки)
І за нею припустили! (йти по колу)
Куля швидше, ми за нею! /двічі (пришвидшити рух у колі)
Всі бігом, бігом, бігом, (бігти по колу)
І у сніг ми покотом! (обережно впасти на килим)
Наша куля розвалилась, (лежати на килимі хто як хоче)
Снігом вмить ми всі покрились! (піднятися)
Сніг із шапок ми стряхнем: ось так, ось так!
(виконати імітаційні рухи)
Сніг із шубок ми стряхнем: ось так, ось так!
(виконати імітаційні рухи)
З черевичків ми стряхнем: ось так, ось так!
(виконати імітаційні рухи)
З рукавичок ми стряхнем: ось так, ось так!
(виконати імітаційні рухи)
Гарно ніжками тупнем: ось так, ось так!
(виконати імітаційні рухи)
Кулю знов качать почнем! (повторити гру спочатку)

Звучить музика. Дорослі викочують у залу три білі кулі різного розміру, діти допомагають.

Ведуча: Ось які снігові кулі ми з вами зробили! Тепер можна зліпити Сніговика!

Усі разом складають кулі одну на одну. Зима «чарує», до зали входить сумний Сніговик під музику відповідного характеру.

Ведуча: Що трапилось, Сніговичку? Чому ти такий сумний?

Сніговичок: Сумно мені одному, вас багато, а я один — зроблений зі снігу, не маю друзів!

Ведуча: Сніговичку, не сумуй, ми тобі з малюками допоможемо. (До дітей.) Знайдемо Сніговичку друзів? (Так!)

Звучить фонова музика, ведуча із Зимою допомагають дітям перевтілитися в маленьких сніговиків. Для цього біля замету беруть шарфики, рукавички, шапочки, носики на тоненьких резиночках та одягають усе це на дітей за їхнім вибором.

Зима: Ще не вистачає рум’янцю на щічках. Зараз я підмалюю!

Зима малює всім на щічках рум’янец аквагримом червоного кольору.

Зима: Зараз я візьму у своєму будиночку чарівне дзеркало, і ви побачите, якими гарними сніговичками стали!

Сніговичок підстрибує, радіє: «Ого! Скільки тепер у мене друзів!». Зима виносить велике дзеркало, оздоблене білою мішурою та сніжинками. Під жваву музику ведуча, Сніговик та діти-сніговички дефілюють, дивляться на себе у дзеркало, яке тримає Зима.

Сніговичок: Я такий щасливий! У мене стільки друзів! Я приготував для вас сюрприз у торбинці, але по дорозі її загубив. Що мені робити?

Зима: Я вам допоможу знайти торбинку Сніговичка, але треба виконати снігові завдання. Ви готові? (Так!)

Діти виконують завдання квесту, які пропонує Зима.

Зима: У мене є частинки сніжинки, які ви отримуватимете після кожного виконаного завдання. Ці частинки маєте скласти, вийде візерунок. Саме такий візерунок на сніжинці вам треба буде відшукати. Сніжинка підкаже, де знаходиться торбинка.

Ігри-естатафети

«Хокей» — провести шайбу до фінішу та назад.

«Біатлон» — донести на лопатці сніговий боєприпас і попасти ним у ціль.

«Слалом»  — проїхатися на лижах до фінішу й назад.

Ведуча пропонує дітям відгадати зимові загадки, розказати віршики про зиму, затанцювати руханку «Танці-зігріванці». Після кожного виконаного завдання діти отримують частину сніжинки. Потім складають цілісний візерунок і шукають таку само сніжинку — порівнюють і зіставляють різні сніжинки у залі, коридорі, в холі. Там, де знайдуть відповідну сніжинку, знаходять торбинку Сніговичка. У ній — білий зефір. Сніговичок пригощає усіх солодощами. Відтак запрошує на вулицю за умови, що є сніг.

Сніговичок: Але ж і гарно ми з вами розважиися! Пропоную продовжити наше свято на вулиці. Потішимося справжнім снігом, згода? (Так!)

Діти перевдягаються, виходять на майданчик, де гуляють інші групи. Усі ліплять сніговичків на своїх майданчиках, прикрашають їх відерцями, носиками, мітлами тощо. Сніговичок мандрує майданчиками, підбадьорює усіх. Зрештою утворюється своєрідний парад сніговиків. Ведуча підбиває підсумок. Розвага завершується.