1
Січень 2022року
співпраця з колегами
музично-пізнавальні розваги

Тематичні та монорозваги мало не щодень!

Запасіться ідеями нестандартних музично-пізнавальних розваг, які можна проводити в дитячому садку. Дізнайтеся, як процес підготовки згуртовує педагогічний колектив і урізноманітнює життя дітей

Олена Яворовська , директор закладу дошкільної освіти № 8 «Барвінок», м. Жмеринка, Вінницька обл.

Наш заклад працює за STREAM-освітою. Саме тому виникла ідея упровадити цікаві нестандартні музично-пізнавальні розваги, які перегукувалися б із тематикою природничо-дослідницької роботи. Спочатку ідеї обговорили й затвердили педагогічною радою. Музичний керівник взялася до роботи. Вихователі також активно включилися в процес створення розваг у такому форматі.

Першим народилося «Свято ліхтариків» з таємничою, чарівною атмосферою й феєричним запуском повітряних ліхтарів увечері. Наступними були Свято піци, Свято цукерки, День котів, День снігу, Свято вітру, Свято дощу, Свято осіннього листя, День народження метелика тощо.

Незмінними помічниками й учасниками всіх дійств стали батьки наших вихованців. Вони залюбки виготовляють атрибути, елементи костюмів, саморобні музичні інструменти й декорації, оформлюють родинні фотовиставки до тематики розваг тощо.

До Дня котів батьки надали світлини дітей із пухнастими домашніми улюбленцями, приготували смаколики для котів із притулку й допомогли доставити їх.

Розваги в новому форматі надихнули створювати й монорозваги, які присвячені одному обʼєкту. Цього року восени в закладі провели цикл осінніх монорозваг, як-от:

  • La Tomatina — томатне свято;
  • Сьогодні іменини у тітки Капустини;
  • Гарбузове party;
  • Квітка Сонця — соняшникове свято;
  • Apple fest — яблучне свято;
  • Potato fest — картопляне свято.

Мета таких дійств — не лише розвивати музичні здібності дошкільників, а й поглиблювати їхні знання про той чи той овоч або фрукт, їхні різновиди, сорти, походження, страви з них та їхню користь.

Усі ці розваги завершували нестандартно. Вихованці разом із педагогами готували страви з певного овоча чи фрукта, а потім ними частувалися. Діти мали нагоду за допомогою дорослих, із додержанням усіх правил безпеки ознайомитися з роботою соковижималки, блендера тощо — із технологічним процесом приготування соку, пюре.

Під час проведення монорозваг діти виявляють інтерес і до пізнання технічних процесів, і до музично-рухової активності, вільно й залюбки музикують на інструментах за своїм вибором.

Упровадження таких нестандартних розваг можливе лише тоді, коли педагоги тісно співпрацюють одне з одним, а директор підтримує ідеї музичного керівника і гуртує навколо них колектив. Такий формат свят не потребує довготривалої підготовки і дає змогу вільніше використовувати елементи орф-підходу, арт-терапії, елементи театралізації.

Результатом спільної праці дорослих є живі емоції та щасливі усмішки дітей, які вільно проживають увесь процес. Сучасний музичний розвиток дітей базується на тому, що діти вчаться імпровізувати, шукати свої варіанти виконання рухів, співу тощо.

У такий спосіб у своєму закладі розбудовуємо внутрішню систему якості освіти. Адже всі педагоги зацікавлені надавати освітні послуги на високому рівні та отримувати позитивні відгуки та задоволення від результатів своєї роботи.

ВІД РЕДАКЦІЇ

У цьому числі подаємо сценарії двох розваг: «День снігу» та «Падав сніг на поріг». На перший погляд, вони про одне й те саме. Однак одна — ігрова — присвячена міжнародному дню, який популяризує зимові види спорту. А інша — має в основі дослідницьку діяльність, спрямовану на пізнання властивостей снігу. І, звісно, усе це подано у вихорі музики.

Далі буде…